Strategie

De Nederlandse ziekenhuiszorg behoort tot de beste van de wereld. Ons zorgstelsel is toegankelijk, solidair en van hoge kwaliteit. Ziekenhuizen en de NVZ willen dit voor de toekomst borgen. Daaraan werken wij de komende jaren onder het motto ‘Goede zorg doen we samen’. Dat doen we door middel van de 5 thema's hieronder.

Wil je je nog meer verdiepen in onze strategie? Lees de verkorte versie van de NVZ-strategie of lees het gehele document. 

NVZ-strategie 'Goede zorg doen we samen'

Lees de samenvatting

Onze thema's

Juiste zorg op de juiste plek

Kwalitatief goede en betaalbare zorg, op de plek en manier die het beste bij de patiënt past. Daar draait het om bij de juiste zorg op de juiste plek. Goede samenwerking in de regio met andere zorgaanbieders en sociale partners is essentieel. De focus ligt op eigen kracht en op gezondheid, in plaats van op ziekte. 

Waardevolle zorg

Wat waardevolle zorg is, dat bespreken én bepalen patiënt en behandelaar samen. Met handige hulpmiddelen en de juiste vaardigheden voeren zij het gesprek over de gewenste uitkomst. En beslissen op basis daarvan samen over de aanpak.  

 
 

Digitale zorg

Ziekenhuizen bieden steeds meer vormen van digitale zorg aan. Dit leidt tot meer tijd met de patiënt, juiste zorg op de juiste plek en betere betaalbaarheid van zorg. Ook kunnen patiënten meer regie nemen op de eigen gezondheid.  

 

Innovatief werkgeverschap

Zorgprofessionals aantrekken én klaarstomen en behouden voor de toekomst. Dat is het doel van innovatief werkgeverschap. Ziekenhuizen bieden een aantrekkelijke werkomgeving, waar zorgprofessionals goed en met plezier kunnen werken. Er is volop aandacht voor ontwikkeling, waardering en goede arbeidsomstandigheden. 
 

Passende bekostiging

Regionale samenwerking voor juiste zorg op de juiste plek en waardevolle zorg vraagt om passende bekostiging. Bekostiging die bijdraagt aan een toekomstbestendig zorgstelsel met voldoende financiële middelen.  
 

Persvragen?
Klik op de link hieronder voor contact met de NVZ woordvoering.