Publiekscampagne over PGO’s van start

VIPP

De Patiëntenfederatie is een campagne gestart om de bekendheid van de persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) te vergroten. Deze social media-campagne is bedoeld als een eerste kennismaking van het grote publiek met PGO’s en MedMij, de Nederlandse standaard voor het veilig uitwisselen van gezondheidsgegevens tussen patiënt en zorgprofessional.

PGO campagne

De campagne heet ‘Mijn zorggegevens niet op één plek? Dat is gek!’ en verwijst mensen naar de website PGO.nl. Deze is gericht op patiënten als toekomstige gebruikers van PGO’s. Op de website is informatie te vinden over PGO’s, en er staat een lijst met PGO’s met een MedMij-label. Op de website is een toolkit beschikbaar met voorlichtingsmateriaal. Zo heeft de Patiëntenfederatie beeldmateriaal ontwikkeld voor onder andere Instagram en LinkedIn. Ook zijn er animaties met bijvoorbeeld uitleg over het verschil tussen een PGO en een patiëntportaal.

 

De Patiëntenfederatie heeft in 2020 de PGO-alliantie opgericht. Met de alliantie wil de Patiëntenfederatie meer bekendheid geven aan PGO's, zodat meer mensen er gebruik van gaan maken. Het gaat om zowel (zorg)gebruikers, zorgverleners als zorgaanbieders. Aan de alliantie nemen onder andere patiëntenorganisaties en de VIPP-programma’s deel. Zo ook het VIPP 5-programma van NFU, NVZ en ZKN.

Lees meer over