
Podcast over het ondersteunen van patiënten bij digitale zorg
Hoe ondersteunen we onze patiënten het beste, als ze te maken krijgen met digitalisering in de zorg? Als ze bijvoorbeeld gebruik willen maken van het patiëntenportaal, of thuis gemonitord worden met behulp van een app?

Over die vraag boog het Anna Ziekenhuis in Geldrop zich twee jaar geleden. Het patiëntenportaal breidde uit en bood patiënten meer mogelijkheden. Het lag voor de hand dat er daardoor ook meer vragen van patiënten zouden komen. Wilde het ziekenhuis die vragen zelf opvangen of kon ze daarvoor beter een externe partij inschakelen?
Het Anna Ziekenhuis koos voor het laatste en ging in zee met de Helpdesk Digitale Zorg. Receptionist Henriëtte Thijssen en programmamanager Alex Laurenssen vertellen erover in de nieuwste podcast van Hybride Zorg: "Het Anna Ziekenhuis en de Helpdesk Digitale Zorg ondersteunen samen de patiënt bij digitalisering". Ze vertellen hoe ze de keuze gemaakt hebben, welke voorbereidingen er nodig waren, wat de Helpdesk Digitale Zorg precies doet, hoe de reacties van patiënten en zorgverleners waren en welke resultaten de ondersteuning opleverde.
Klik hieronder om de podcast te beluisteren.