Hernieuwde campagne ‘Thuis kan het ook’ van start

Nieuws

De campagne #thuiskanhetook heeft een doorstart gekregen! De campagne laat mensen de mogelijkheden en voordelen zien van digitale zorg en stimuleert hen ernaar te vragen bij hun zorgverlener.

In 2021 ging #thuiskanhetook al kleinschalig van start. Nu pakt de campagne grootser uit. De nieuwe website thuiskanhetook.nl geeft patiënten voorlichting over de mogelijkheden van digitale zorg. En biedt de zorginstellingen een vernieuwde toolkit met materialen om de campagne bij de patiënten onder de aandacht te brengen. Vanaf vandaag tot 4 december 2022 gaat een grootschalige socialmediacampagne van start. Op 22 en 29 november verschijnen er advertenties in Max Magazine en Gezondheidsnet.nl. De campagne is een initiatief van de Vliegwielcoalitie, in samenwerking met de NVZ. 

Ambassadeurscampagne

Er is een groot aantal NVZ-leden dat de campagne gaat delen via bijvoorbeeld narrowcasting, website en social media. 3 ziekenhuizen zijn inmiddels trotse ambassadeur van de campagne: Wilhelminaziekenhuis Assen, Ikazia Rotterdam en OLVG Amsterdam.

Campagnetoolkit 

Ziekenhuizen en andere zorginstellingen die beeldbellen, appen of telebegeleiding aanbieden, kunnen via thuiskanhetook.nl gebruikmaken van de toolkit met campagnematerialen waarmee zij digitale zorg onder de aandacht kunnen brengen. Dat kan via bijvoorbeeld social media, website, narrowcasting en wachtruimtes.    

Lees meer over