Ziekenhuizen starten actie voor medische hulpmiddelen en medicijnen Oekraïne

Ziekenhuizen in Oekraïne hebben grote tekorten aan hulmiddelen en medicijnen. Om hen bij te staan zijn de Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ), de vereniging van 29 regionale ziekenhuizen, een actie gestart. Met de actie willen ze medische hulpmiddelen en medicijnen inzamelen, vervoeren en afleveren bij de ziekenhuizen in Oekraïne.

Dit alles volgens de regelgeving, met de benodigde vergunningen en in afstemming met organisaties die hier veel ervaring mee hebben. De NVZ onderschrijft dit initiatief en roept haar leden op het initiatief van de SAZ te ondersteunen. Kijk op de site van de SAZ voor meer informatie en hoe je kunt helpen.

Deel kennis en ervaringen op NVZ Kennisnet

Wil je kennis en ervaringen delen met andere NVZ-leden? Word dan lid van NVZ Kennisnet en meld je aan voor relevante werkgroepen. Leden van NVZ kunnen lidmaatschap aanvragen van NVZ Kennisnet voor gedetailleerde inhoudelijke informatie over diverse onderwerpen.